5 miesięcy, 47 uczestników, 9 trenerów, 11 warsztatów z 8 zakresów tematycznych i 36 godzin zajęć. Tak w liczbach można podsumować projekt Karkonoskiej Akademii Rozwoju Regionalnego – „Akademia Przedsiębiorczości”.

Projekt pilotażowo realizowany był od lutego w trzech placówkach: Wydziale Ekonomii, Zarządzania i Turystyki, Zespole Szkół Rzemiosł Artystycznych oraz SP 13 w Jeleniej Górze.  Finał podczas którego swoje pomysły na biznes prezentowała grupa najmłodsza, miał miejsce 24 maja 2019 roku. Z kolei 4 czerwca 2019 swoje plany na biznesową przyszłość pokazali starci uczniowie  oraz studenci. 10 grup, 10 prezentacji, 10 pomysłów, które w większości mają ogromne szanse na realizacje. Kawiarenki, galerie sztuki, platformy zakupowe, czy studio animacji. Jury najbardziej przekonały jednak aplikacja „Multibilet”  umożliwiająca zakup wejściówek do  wszystkich atrakcji turystycznych u regionie oraz pomysł na firmę TREE,  produkującą meble z litego drewna.  Autorem pierwszej jest student EZiT – Arkadiusz Adamowicz. Autorami drugiego pomysłu są uczniowie ZSRA Natalia Lewandowska, Wiktoria Mękal oraz Jakub Rulkowski.  Dlaczego oni właśnie?

Ocenialiśmy komplementarność pomysłów, ich sposób prezentacji, realność powodzenia i samą ideę – mówi Piotr Miedziński Prezes KARR i przewodniczący JURY. Co cieszy, to fakt, że większość z nich ma szansę być zrealizowana w naszym regionie, a to był jeden z ukrytych celów naszego projektu. Ogromnie cieszy zaangażowanie zarówno studentów, jak i uczniów, podejście do zadania i to że chciało im się chcieć.

Z kolei Krzysztof Wiśniewski – Starosta Jeleniogórski i partner projektu podkreślał, że im wcześniej zaszczepiać będziemy ideę przedsiębiorczości wśród młodzieży tym większa szansa, że swoją zawodową przyszłość wybiorą bardzo świadomie. A przyszłość naszego regionu leży w rękach ludzi, którzy będą kuć świadomość, że to Wrocław jest  oddalony od Jeleniej Góry o 100 km, a nie odwrotnie.

Teraz przyszedł czas na podsumowanie projektu i wyciągnięcie wniosków. Wiemy co wymaga logistycznego doprecyzowania i który z modułów należy poszerzyć. Akademia to  mikstura złożona z odwagi, zaufania, odrobiny szaleństwa i ogromnego zapotrzebowania rynku. I już teraz wiemy, że trafiliśmy w środek tarczy – podsumowuje Katarzyna Harbul-Bała, koordynatorka.

Czy projekt będzie kontynuowany? Z pewnością! Pytanie tylko jak szerokim nurtem pójdzie. Pilotażowy projekt KARR finansował ze swoich własnych środków i przy wsparciu sponsorów, (wspomnianego Starostwa Jeleniogórskiego  i  Leroy Merlin). W lipcu rozpocznie się kampania promocyjna i poszukiwanie partnerów. Im będzie ich więcej, tym większa szansa na dotarcie z Akademią do szerokiego grona odbiorców.