Nauka zdalna wymaga mądrej dydaktyki i odpowiednich narzędzi – Nowe kompetencje orientacji zawodowej PL-SAX

Budowanie zaangażowania uczniów jako istota pracy nauczycieli, aplikacje i narzędzia wspierające pracę nauczyciela oraz nowatorska platforma wspierająca doradztwo zawodowe – to były główne tematy webinaru „Szkoła zdalna – narzędzia i e-motywacja. NOWE kompetencje orientacji zawodowej.

Prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski opowiadał o tym, że dobre prowadzenie nauki zdalnej to nie tylko narzędzia. Ważna jest mądra dydaktyka, relacje rówieśnicze oraz odpowiednie zaangażowanie uczniów. To także relacje nauczycieli.

Pani Joanna Alberska oraz Maciej Tyran (szkolawchmurze.pl) zaprezentowali szereg praktycznych aplikacji do tworzenia filmów i podcastów dla uczniów, tworzenia ebooków, nauki języka. Cały materiał dostępny jest pod linkiem.

Na zakończenie Pani Klaudia Stano z Mapy Karier przedstawiła funkcjonalności zawodoznawczej platformy mapakarier.org, która w nowatorski sposób przedstawia informacje o ponad 600 zawodach. To także biblioteka bezpłatnych materiałów edukacyjnych – pomysłów i gier na zajęcia doradcze oraz godzinę wychowawczą i lekcje przedmiotowe.

W webinarze wzięło udział ponad 50 osób w tym 20% to uczestnicy z Niemiec. Webinar został zrealizowany jest w ramach projektu „Nowe kompetencje orientacji zawodowej PL-SAX”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy INTERREG Polska-Saksonia 2014-2020.