Każde państwo wymaga spełnienia wielu istotnych formalności, które pozwolą na legalne prowadzenie biznesu, dlatego też do rejestracji firmy w Niemczech należy się odpowiednio przygotować.
Podczas webinaru zostaną poruszone najważniejsze kwestie, związane z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Niemczech. Przekażemy informacje o formach prawnych prowadzenia działalności, niemieckim systemie podatkowym i zabezpieczeniach społecznych.
Jest to również webinar dla istniejących firm, które planują otworzyć swój oddział w Niemczech.
W programie:
I część
- Wprowadzenie – Informacje ogólne o rynku pracy i gospodarce w Niemczech
- Zakładanie firmy w Niemczech
- Obowiązujące procedury
- Dokumenty
- Konto bankowe
- Wpis do rejestru
- Wynajem lokalu
- Obowiązujące formy prawne zakładania działalności w Niemczech
- Działalność jednoosobowa
- Spółka cywilna
- Spółka partnerska
- Spółka jawna
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Spółka komandytowa
- Spółka komandytowo akcyjna
- Spółka akcyjna
- Potwierdzenie kwalifikacji
II część
- Porównanie form prawnych prowadzenia działalności w Niemczech
- Podstawowe zasady dotyczące rozliczeń podatkowych
- Podatek dochodowy od osób fizycznych,
- Podatek dochodowy od spółek
- Podatek od działalności gospodarczej
- Podatek od wynagrodzeń
- Podatek VAT
- Podstawowe zasady zatrudnienia pracowników
- Umowy
- Wynagrodzenie
- Urlopy
- Mam firmę w Polsce – świadczenie usług w Niemczech
- Zabezpieczenie społeczne w Niemczech
Zgłoszenia: www.forumsystem.eu
Po zarejestrowaniu otrzymają Państwo link do webinaru na platformie zoom.
Prowadzący:
Alicja Kret – ekonomista, księgowa. Posiada 25 letnie doświadczenie w obszarach finansów, księgowości i analizy finansowej poparte wieloma dyplomami i certyfikatami. Ukończyłam Uniwersytet Wrocławski na wydziale ekonomii o specjalizacji rachunkowość oraz Studia Podyplomowe w zakresie: Rachunkowość i Audyt. Od 25 lat pracuję jako główna księgowa. W swojej codziennej pracy zajmuje się ewidencją księgową, inwentaryzacją i jej rozliczeniem, sprawozdawczością.
Kontakt:
Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Tel. +48 75 75 27 502
Webinar jest realizowany w ramach projektu „EnergyTransPolSax – wspólne odkrywanie nowych trendów w gospodarce energetycznej” który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy INTERREG Polska-Saksonia 2014–2020.
5 komentarzy
Chciałabym uczestniczyć w tym wydarzeniu
Dzień dobry, zapraszamy. Proszę wypełnić formularz na stronie: http://www.forumsystem.eu
Dzień dobry, zapraszamy. Proszę zapisać się poprzez formularz: http://www.forumsystem.eu
Prowadzę działalność gospodarczą w Polsce. Zamierzam rozszerzyć swoją aktywność na terenie RFN. Zainteresowany jestem tematem. Czy jest dostępny folder, broszura, itp. informujący o harmonogramie i częstotliwości spotkań
–
Dzień dobry, planowane są dwa spotkania: 29.03.2022 oraz 26.04.2022. Zapraszamy również do lektury „Poradnik o zakładaniu działalności gospodarczej w Niemczech”
https://karr.pl/wp-content/uploads/2021/10/Poradnik_o_zakladaniu_dzialalnosci_gosp_w_Niemczech.pdf