Każde państwo wymaga spełnienia wielu istotnych formalności, które pozwolą na legalne prowadzenie biznesu, dlatego też do rejestracji firmy w Niemczech należy się odpowiednio przygotować.

Podczas webinaru zostaną poruszone najważniejsze kwestie, związane z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Niemczech. Przekażemy informacje o formach prawnych prowadzenia działalności, niemieckim systemie podatkowym i zabezpieczeniach społecznych.

Jest to również webinar dla istniejących firm, które planują otworzyć swój oddział w Niemczech.

W programie:

I część

  1. Wprowadzenie – Informacje ogólne o rynku pracy i gospodarce w Niemczech
  2. Zakładanie firmy w Niemczech
  • Obowiązujące procedury
  • Dokumenty
  • Konto bankowe
  • Wpis do rejestru
  • Wynajem lokalu
  1. Obowiązujące formy prawne zakładania działalności w Niemczech
  • Działalność jednoosobowa
  • Spółka cywilna
  • Spółka partnerska
  • Spółka jawna
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  • Spółka komandytowa
  • Spółka komandytowo akcyjna
  • Spółka akcyjna
  1. Potwierdzenie kwalifikacji

II część

  1. Porównanie form prawnych prowadzenia działalności w Niemczech
  2. Podstawowe zasady dotyczące rozliczeń podatkowych
  • Podatek dochodowy od osób fizycznych,
  • Podatek dochodowy od spółek
  • Podatek od działalności gospodarczej
  • Podatek od wynagrodzeń
  • Podatek VAT
  1. Podstawowe zasady zatrudnienia pracowników
  • Umowy
  • Wynagrodzenie
  • Urlopy
  1. Mam firmę w Polsce – świadczenie usług w Niemczech
  2. Zabezpieczenie społeczne w Niemczech

 

Zgłoszenia: www.forumsystem.eu

Po zarejestrowaniu otrzymają Państwo link do webinaru na platformie zoom.

Prowadzący:

Alicja Kret – ekonomista, księgowa. Posiada 25 letnie doświadczenie  w obszarach finansów, księgowości i analizy finansowej poparte wieloma dyplomami i certyfikatami. Ukończyłam Uniwersytet Wrocławski na wydziale ekonomii o specjalizacji rachunkowość oraz Studia Podyplomowe w zakresie: Rachunkowość i Audyt. Od 25 lat pracuję jako główna księgowa. W swojej codziennej pracy zajmuje się ewidencją księgową, inwentaryzacją i jej rozliczeniem, sprawozdawczością.

Kontakt:

Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

Tel. +48 75 75 27 502

marta.lipnicka@karr.pl

aneta.medza@karr.pl

Webinar jest realizowany w ramach projektu „EnergyTransPolSax – wspólne odkrywanie nowych trendów w gospodarce energetycznej” który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy INTERREG Polska-Saksonia 2014–2020.